انتخاب رشته سال 95,انتخاب رشته مطمئن سال 95,راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1395,انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری کنکور سال 95,فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 95 از ۲۳ تا ۲۸ مرداد 95

انتخاب رشته مطمئن کنکور سال 95

اینگونه در سال 95 انتخاب رشته مطمئن داشته باشید/ نکات طلایی برای قبولی در دانشگاه مورد علاقه‌تان کنکور 95

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، انتخاب رشته دقیق به پذیرش داوطلبان در رشته و دانشگاه مورد علاقه (حتی در رتبه‌های بالا) کمک می‌کند.

بعد از برگزاری آزمون نفس گیر کنکور سراسری، دلهره جمعی بزرگ از ایرانیان بطور موقت پایان یافت تا اینکه دیروز نتایج اولیه تمام داوطلبان اعلام شد. هرچند برخی افرد خوشحال و برخی دیگر ناراضی از رتبه خود هستند اما به عقیده مشاوران و کارشناسان دیگر زمان اندوه و پشیمانی برای فرصت از دست داده نیست و دانش آموزان باید به فکر آینده باشند و با نگاهی باز شرایط رابه نفع خود تغییر دهند؛ اما چگونه؟

دقت، تمرکز، استفاده از تجارب افراد کاردان و مطلع در انتخاب رشته دست کمی از کنکور دادن ندارد و همان توجه را می طلبد چرا که بارها شاهد نتایجی شگفت آور بودیم مثلا افرادی که با رتبه های بالا و چندرقمی توانستند در دانشگاهی معتبر در شهر خود قبول شوند.
بنابراین انتخاب رشته گامی مهم است و می تواند نتیجه ای معجزه آسا را رقم زند پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی و موثر برای چنین انتخابی را به شما گوشزد کنیم.
نکات طلایی برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خودانتخاب رشته سال 95 | انتخاب رشته مطمئن کنکور سال 95
بازار پایگاههای مشاوره داغ است 
علی عظیمی روانشناس بالینی و مشاوره تحصیلی و تربیتی با اشاره به جلسه دوره آموزشی توجیهی انتخاب رشته کنکور سراسری که بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش برگزار شد، گفت: سازمان سنجش اطلاعات فنی را در اختیار کارشناسان آموزش و پرورش گذاشت تا هرکدام از آنها به استان خود رفته و به دیگر مشاوران و کارشناسان خود آموزش های لازم را ارائه دهند.
وی ضمن تاکید بر مراجعه به پایگاههای انتخاب رشته آموزش و پرورش اعلام کرد: متاسفانه این روزها بازار برپایی پایگاههای مشاوره گرم است و هرکس با تبلیغات، طراحی نرم افزاری ساده و دریافت پول زیاد برای داوطلبان انتخاب رشته می‌کند.
 
 دور نرم افزارهای رایگان را خط بکشید
عظیمی افزود: اکثرا این موسسات، با عدم آگاهی لازم از اطلاعات فنی انتخاب رشته، گاها داوطلبان را با پشیمانی روبه رو می کنند و همچنین اطلاعات دانش آموزان شامل آدرس، شماره تلفن، اطلاعات فنی کارنامه، شماره داوطلبی و شماره پرونده را برای کسب اطلاعات بیشتر از آنها (که ضرورتی ندارد) می گیرند. 
این مشاوره تحصیلی و تربیتی ضمن تاکید به داوطلبان برای آگاهی از سودجویی افراد به اصطلاح مشاور بیان کرد: وقتی داوطلب به راحتی اطلاعات را در اختیار این افراد می گذارد امکان هک کردن اطلاعات و حتی رتبه و قبولی فرد وجود دارد.
وی درباره ارائه انتخاب رشته آزمایشی رایگان از سوی برخی سایتها و مراکز بیرونی اعلام کرد: هدف این کار موسسات، دریافت اطلاعات داوطلبان است تا بعد از اعلام نتایج نهایی و رسمی، بتوانند ضمن استخراج نتایج، آنها را برای کنکوری‌های سال بعد هم (با عنوان هررتبه در چه دانشگاهی قبول شده و تقویت نرم افزارهای انتخاب رشته خود) استفاده کنند. 
نرم افزار انتخاب رشته مجازی مطمئن در خدمت شما
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اشاره به مهلت مقرر انتخاب رشته کنکور سراسری 95 از 23 لغایت 28 مردادماه با مراجعه به سامانه این سازمان اعلام کرد: یک نرم افزار انتخاب رشته مجازی پیش بینی شده که داوطلبان  در مقایسه وضعیت علمی و نمره خود با داوطلبان سال گذشته می توانند امکان قبولی خود را در رشته های دانشگاهی تخمین بزنند.
با خیالی راحت انتخاب رشته کنید
وی با بیان اینکه مشاوران دوره دیده آموزش و پرورش اکثرا فارغ التحصیل مشاوره و روانشناسی هستند، اظهار داشت: مراکز مشاوره معتبر (پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش معمولا مراکز مشاوره استان، مراکز مشاوره آموزش و پرورش و بعضی مدارس ) ضمن آگاهی دادن به داوطلبان درباره تمام شیوه های انتخاب رشته مناسب اطلاعات دقیق دارند، بعنوان مثال اگر برای دانش آموز فرق بین پردیس دانشگاهی با دانشگاههای معمول روشن نشود در آینده با پرداخت هزینه های سنگین مواجه می شود.
عظیمی با اشاره به قرارگیری دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش گفت: داوطلبان باید ضمن مطالعه دقیق دفترچه به انتخاب رشته خود بپردازند چرا که اطلاعات جزئی بسیار مهمی مانند تشکیل کلاس یکی از دانشگاههای تهران در شهرستان یا خوابگاه نداشتن دانشگاهی دولتی کاملا در آن قید شده و از مشکلات پیش روی احتمالی دانشجویان می کاهد.
انتخابتان کدام است؛ موفقیت یا شکست در آینده ؟
وی با اشاره به تعیین هدف برای رفتن به دانشگاه، بیان کرد: هرچند که برخی افراد تنها به دانشجو شدن فکر می کنند اما بهتر است نسبت به علاقه، رشته انتخاب شود تا در ضمن تحصیل؛ بی انگیزگی، افت یا ترک تحصیل و در نهایت عدم کسب مهارت لازم برای دستیابی به شغلی مورد رضایت رخ ندهد.
به گفته عظیمی البته دراین میان توجه به تیپ شخصیتی مورد اهمیت است چرا که بعنوان مثال علاقه فردی به پزشکی که ترس از خون دارد نمیتواند موفقیت کاری و تحصیلی برای او رقم زند. 
وی با تاکید بر انتخاب بومی بخصوص برای دختران که شرایط رفت و آمد سخت تری را نسبت به پسران دارند، گفت: برای بهترین انتخاب؛ مشورت با خانواده ها، توجه به نیاز جامعه و بازار کاری رشته، امکانات دانشگاهها، دوری مسافت از محل اقامت، مباحث مالی و معتبر بودن رشته و دانشگاه  را مد نظر قرار دهند.
قبل قبولی دانشگاه مورد علاقه تان را رصد کنید
این مشاور تحصیلی و تربیتی اعلام کرد: در انتخاب رشته اولویت خود را ترجیحا به این شکل تنظیم کنید؛ روزانه، نوبت دوم(همان دوره شبانه با کمترین شهریه)، پردیس بین الملل (به شرط دارا بودن شرایط مالی مناسب)، غیرانتفاعی ، پیام نور، نیمه حضوری و مجازی.
وی تصریح کرد: داوطلبان می توانند با مراجعه به دانشگاههای مورد علاقه خود که امکان قبولی در آن ها را دارند ضمن آشنایی با فضا، استادان و دانشجویان، برای انتخابی دقیق‌تر مشورت و نظرسنجی بگیرند. / باشگاه خبرنگاران جوان